Müzik Teorisi
(Temel Müzik Eğitimi)


MÜKEMMEL-TAM-YUMUŞAK-KIRIK KADANS

MÜKEMMEL-TAM-YUMUŞAK-KIRIK KADANS



MÜKEMMEL-TAM-YUMUŞAK-KIRIK  KADANS 
Müzikte 24 tane bemollü ve diyezli majör ve minör gam vardır.Gamlar müziğin temel yapısını teşkil eder.Müzik çalışması veya bir enstrüman çalışması yaparken gamları bilmeden yapılacak çalışmaların tamamı sonuçsuz ve boşa giden bir çalışma olacaktır.Bunlara bağlı olarak ta KADANS konusu vardır.Kadans müziğin temel taşlarından biridir
Müzikte her hangi bir eser ne olursa olsun kesin bir duruşlarla biter.Eserin bitişlerini sağlayan akor yürüyüşleri ve akorların oluşumu kadanslarında niteliğini belirler.Ek çalışmada sizlere iki el için piyano çalışmasında gamlar ve mükemmel tam kadans dediğimiz çalışmalar verilmiştir.Öncelikle yavaş tempoda daha sonra hızlı tempoda çalılması gereklidir.

1-TAM KADANS (OTANTİK-GERÇEK): Dominantın(5’linin)Toniğe (eksen)bağlanmasıdır.Bu bağlanışta Tonik kök halinde değilse böyle kadanslara Yarım kadans denir.

2-YUMUŞAK KADANS(PLAGAL):
Alt çeken akorunun (subdominant) Toniğe (eksen)bağlanmasıdır.

3-KIRIK KADANS(Römpü):
Dominant (5’linin) akorunun altıncı derece(süper dominant (üst çeken)akoruna  bağlanışıdır.

4-MÜKEMMEL KADANS (perfect):Alt çeken(subdominant)  akoru Dominant (5’linin) akorunun Tonik akoruna (eksen)bağlanmasıdır.

Yorumlar